FB Like

Thursday, March 14, 2013

Artis Rap Amerika Masuk Islam (VIDEO)



Pembangkitan Islam di barat adalah suatu realiti. Ramai para artis dan cendiakawan non-Muslim menerima Islam sebagai jalan hidup mereka. Inilah Rahmat Allah kepada siapa sahaja yang mencari kebenaran. Jom kenali artis Rap Amerika ini...


Napoleon

Napoleon adalah nama gelaran yang diberikan setelah beliau memasuki dunia selebriti. Napoleon dilahirkan pada 11 Oktober 1977 dalam keluarga Islam. Ibunya bernama Aquillah Beale, warga Porto Rico dan bapanya adalah Salek Beale, warga Afrika-Amerika. Ibubapanya adalah seorang pengikut setia Nation of Islam dan pertubuhan Black Panther. Ia menimbulkan rasa tidak senang kepada golongan Kristian kulit putih Amerika. Ibubapanya akhirnya dibunuh di depan matanya. Ia menyebabkan wujud rasa benci kepada golongan kulit putih.

Kehidupan Napoleon selepas itu terumbang-ambing tanpa bimbingan ibubapa. Abang Napoleon, Seike Beale bertindak membunuh diri selepas kejadian itu.

Insan yang memiliki nama Mutah Wassin Shabazz Beale ini mula mengorak langkah dalam karier nyanyian selepas dipelawa oleh rapper terkenal Tupac Amaru Shakur. Bersama-sama dengan Tupac,Kaddafi,Hussien, Kastro, E.D.I dan Makaveli, mereka telah membentuk grup rap yang memberi fenomena kepada dunia rap sedunia iaitu The Outlawz.

Napoleon a.k.a Mutah

Selepas pembunuhan Tupac Shakur pada September 1996, wujud rasa ingin mencari kebenaran dalam dirinya. Pada tahun 2000, Napoleon akhirnya meninggalkan dunia rap dan terus memasuki institusi dakwah yang meliputi seluruh dunia. Napoleon berkata dalam lawam sesawang rasminya, www.napoleonoutlawed.com bahawa menyanyi rap adalah haram dan langsung tidak mengikut landas-landas Islam.

I was a entertainer and my sole lively-hood depended on selling music but since I gave up music (since its haram) I had to find other halal methods of income. So, I go around the world giving lectures to youth and yound adults about the beauty of Islam and negative effects of the hip-hop culture.

Untuk mempelawa Napoleon atau Mutah datang memberi ceramah, anda boleh singgah ke laman sesawangnya www.napoleonoutlawed.com. Jika kita boleh ajak Adam Lambert datang sini, kenapa tidak Napoleon bukan?

0 comments:

Post a Comment

Apa kata anda ?

ALHAMDULILLAH